Amazing Trip! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Niels Weerdenburg - WaarBenJij.nu Amazing Trip! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Niels Weerdenburg - WaarBenJij.nu

Amazing Trip!

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Oktober 2014 | Australië, Exmouth

So, back in Perth. Hoe de trip was? Onbeschrijfbaar mooi, dus zal niet makkelijk worden alles in geur en kleur te beschrijven. Maar hierbij toch een poging. Off we go!

Maandag werd ik om half 7 al opgehaald in de stad. De avond daarvoor hadden we mijn verjaardag gevierd met alle huisgenoten plus aanhang met pizzaatje en goon (ZAK-hoge kwaliteitswijn) supergezellig en ze waren zo attent een chocolade taart te bakken, fles drank gekregen en gratis ritje met de taxi naar me hostel, die trouwens 9% uit 100% kreeg op tripadvisor. De verwachtingen waren dus niet erg hoog, maar het voldeed ze welliswaar allemaal, en dan bedoel ik in negatieve zin. Geen kluisjes, vies beddegoed, kakkerlakken, geen warm water, onvriendelijk personeel, geen stroom, zwaarlijvige sterkgeurende huisgenoten, het globe backpackers hostel te perth got it all! Maar hey, was voor 1 nachtje dus dat mocht de pret niet drukken. Wel zwaar heftige storm waardoor ik de hele nacht wakker bleef, angst voor dat het niet door zou gaan. En die angst werd alsmaar groter toen om 7 uur de bus er nog steeds niet was. Maar ietwat later kwam daar het busje aangekacheld, bestuurd door Darren, onze reall aussie tour guide, geniale man.

Het resigezelschap bestond uit 2 Lesbiennes uit de UK, 2 hoog bejaarde uit de states, 1 duits meisje en 1 duitse vrouw, 4 aziatische meisjes en 1 zuid koreaan und moi. Bij elkaar geraapt zooitje en niet echt het reisgezelschap waar je in eerste instantie op hoopt. Maar echt, achteraf ben ik zo blij dat zij het waren, stuk voor stuk boeiende, interessante en leuke mensen, op 2 aziaten na. Alles wat die gezegd hebben de hele reis kun je kwijt op een post-it. Ultieme combinatie van verlegenheid-autisme en contactgestoord.

De reis, Perth to Exmouth, in totaal met alle omwegen ruim 5,5k km. Met me oerhollandse perspectief en kaartinzicht had ik me een beetje vergist in de afstand en was dat wel even slikken, maar achteraf viel het allemaal best mee.

Dag 1: meteen alles gezien waarvoor ik ECHT naar Australia ben gekomen – kangeroos en koala’s:D Vervolgens de grotten in van Yanchep National Park, s’avonds naar Cervantes beach en naar pinacle dessert voor de beroemde Pinacle sunset. rustig dagje om mee te beginnen. S’avonds wederom een cake voor me verjaardag en super gezellig in hostel. Dag 2 gingen we naar het buiteland, genaamd Hut River Province. Een land in Australie wat maar weinig mensen weten. Het heeft welgeteld 20 inwoners. De ‘koning’ van het land en tevens de gids, een slimme raketwetenschapper, had in de jaren 40 een fout gevonden in de australische constitutie waardoor hij een redelijk groot stuk land voor zichzelf kon verklaren. Je krijgt dus echt een stempel, alsof je het land verlaat en binnekomt. Hij woont daar met al zijn zonen (prinsen) en dochters. Hij kan alles doen en laten wat hij wil, en betaald geen belasting aan Australië. Hij heeft zelfs militaire steun, tanks en contacten met overheden over heel de wereld. Vervolgens naar Kalbarri, voor wederom de sunset. Die zagen we trouwens elke avond dus sla ik vanaf nu over, maar so you know . S’avonds barbecue en slapen het strand.. Dag 3: Naar het beroemde Nature Windows. Super indrukwekkende rotsen en natuur. Best heftige hike tocht in de Midwest Outback, en als bonus een dubbele abseil van 30m. Daarna naar Shark Bay, waar in de zomer je 100de haaien kan zien zwemmen! In September iets minder, stuk of…één? En daarvan weten we tot op de dag van vandaag niet zeker of het een steen was of een haai. Dag 4: Naar Moneky Mia, een van de weinige plekken waar ze wilde dolfijnen hebben. Mocht je ze eten geven en alles. Leuk en aardig, en schijnt best grote happening te zijn en heel bijzonder, maar ik heb toch sterk de voorkeur voor Dolfijnarium, doen ze in ieder geval iets. S’avonds naar een echte sheepfarm midden in de outback. Achter in de truck met z’n alle, plus hond Henry (god i loved that dog) voor een prachtig strand. Eenmaal terug op de farm, buiten kampvuur, drinken, bbq, en slapen onder de sterrenhemel. Dag 5: Naar Coral Bay at Ningaloo Reef. Breathtaking koraal en zwemmen met mantarines, haaien, vissen en al het ander zeegespuis. Zwaar indrukwekkend. Laatste dagen in Exmouth veel op het strand gelegen, veel leuke dingen gedaan, snorkelen, klimmen, fietsen. ALOT. Op het laatst wel 2 dagen terug moeten rijden. S’avonds laatste nacht in een spookhuis overnacht en ‘goed’ afgesloten met wederom de beruchte goon.

Kortom, ongelofelijk veel gezien en gedaan, geweldige mensen ontmoet en een onvergetelijke ervaring. Het liefst zou ik er een boek over schrijven, maar krijg nu al klachten dat me blogs te lang zijn. T reizen snakt wel echt naar meer. Meeste mensen in de trip reizen rond, en doen niet anders dan dit. Met dat in het achterhoofd, al wetend wat hun doen, terwijl ik morgen weer in me dusty office zit, is killing me. Wil nog zo veel meer zien en doen. Dit weekend naar Margeret River met die koreaan van de trip, waar 2 meisjes babysitten op een big mansion aan het water. Lot’s of cool stuff coming up en dit heeft het vlammetje wel aangewakkerd veel meer te gaan ondernemen! Looking forward to it.

Status update: still homeless, slapen op de bank in ouwe huis, hostels, sjouwen met zware koffers en backpacks. Breekt nu wel een beetje op. Moeilijk om iets geschikts te vinden wat ook echt leuk is. Net kijkavond gehad in wel een mooi huis en locatie, maar weer niet echt de huisgenoten die ik zoek. Ik denk dat ik na 4 weken in Perth wel kan concluderen dat de mensen in Perth. De zogeheten ‘Perthanen’? relatief saai en niet echt ondernemend zijn. Alle andere mensen die ik ontmoet die dat wel zijn, zijn hier slechts maar voor een heel korte tijd. Dat is best jammer. Maar hey, mij hoor je niet klagen, of zoals de Aussies zeggen ‘’DILLIGAF’ (look it up). October staat in het teken van zware achterstand in halen en hard beunen. It’s gonna be tough, maar komt goed! Got some energy and motivation up my sleeve again.

Cheers mates!

P.S Voor de ultieme beleving van dit verhaal verwijs ik je graag door Facebook voor een aantal van de foto's.

  • 01 Oktober 2014 - 22:04

    Sjan:

    Hoi Niels nou nou het lijkt inderdaad wel een boek wat je allemaal beleefd ! Hier hoef je nooit geen spijt van te hebben dat je deze reis gemaakt hebt . En het smaakt naar meer lees ik ,laat mam het maar niet horen hahaha . niels geniet ervan wat er allemaal nog op je pad komt ! We blijven je volgen grtjes sjan puk en natuurlijk Sepke houden wa !

  • 02 Oktober 2014 - 20:47

    Stephanie V Weerdenburg:

    Hoi Niels,
    Het zijn lange verhalen, maar ze lezen goed.
    Je maakt wat mee daar, maar daar leer je ook van.
    Hier is weinig te beleven, unitas zondag gewonnen van alphen,
    Ga nog heerlijk van genieten en ik kijk weer uit naar je volgende verhalen.
    Ga nu op mijn gemak de foto's bekijken, heb eral een paar gezien maar het zijn er veel.
    Nog heel veel plezier daar.

    Groeten uit moas en woal.

  • 08 Oktober 2014 - 13:38

    Geert En Jose Van Tiem:

    hallo Niels,
    wel n beetje laat, maar lees je verslag nu pas. Allereerst nog van harte met je verjaardag. Lijkt ons (vooral Geert) geweldig wat je allemaal beleeft daar. Wat een avontuurlijke week heb je gehad compleet met haai en dolfijn! heb ook de foto met kangeroe gezien, heel leuk. Jammer dat je nog geen goede verblijfplaats hebt gevonden, maar hopelijk komt dat ook wel goed. Nog veel succes met het zoeken hiernaar en ook met je stage. Vele groetjes van ons
    Geert en Jose

  • 22 Oktober 2014 - 21:51

    Fam Jonas:

    hoi niels,
    wat een belevenissen heb je de afgelopen tijd meegemaakt zeg. Daar doe je het voor zeggen we dan. Ook je engels wordt steeds beter. Veel gezien , ook de dieren . Vooral het koraal zwemmen zal een mooie belevenis zijn geweest. Wij zijn net terug uit België, eerste zeestorm meegemaakt, leuke stadjes bezocht! Niels we blijven je volgen, maak er nog maar een leuke tijd van! Gr. Martin en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

under construction

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 6071

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Australia

Landen bezocht: