Getting used to the Aussie life - Reisverslag uit Perth, Australië van Niels Weerdenburg - WaarBenJij.nu Getting used to the Aussie life - Reisverslag uit Perth, Australië van Niels Weerdenburg - WaarBenJij.nu

Getting used to the Aussie life

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 September 2014 | Australië, Perth

Getting used to the Aussie life

Oke dan , leventje is officieel begonnen. Vorige week was soms nog beetje zwaar en rot allemaal, maar zonnetje begint langzaam (ook letterlijk) door te breken. Sfeer in huis wordt echt met de dag beter. De eerste paar dagen zat bij iedereen met deur op slot, en kwamen ze alleen,zoals schuwe dieren, naar buiten rond etenstijd. Maar met z’n alle in het weekend wat drinken heeft het ijs wel echt gebroken. Toon nog wel het meeste initatief om samen dingen te doen, maar begint te komen. Kijken nu doordeweeks savond’s samen vaak filmpje, gaan uit eten, of stadje in. Voel me nu wel echt helemaal thuis hier. Verdwaal ook zelden meer. Kleinigheidje is dat ik nu over 2 weken wel ga verhuizen:P

Woon nu in Bentley, soort savanne met huizen met 2 buslijnen die er ongeveer 45 min over doen naar de stad en bijna 2uur naar het strand. Wil graag verhuizen naar Northbridge; hartje van perth met veel kroegjes, cafeetjes, hostels en internationale studenten. Een beetje het straatum van Perth zeg maar. Omdat de huisbaas op vakantie gaat moet ik er de 14e al uit. Dan ga ik denk ik een weekje in een hostel zitten en dan…... De 22ste (me verjaardag)….. ga ik EIN-DE-LIJK doen wat ik allang had willen doen: Kangaroos aaien, hiken, mountainbiken, met een busje door de outback, witte stranden, dolfijnen zwemmen, abseilen, sandboarden en kaola werpen? ALLES wat west australie te bieden heeft in een 9 day adventure trip met 5 tot 20 jongeren. Hier op stage zijn ze zo aardig om me daarvoor weekje vrij te gunnen, mits ik een week langer blijf werken op het einde.

Stage is trouwens echt gaaf! Klein office maar groot bedrijf met meerdere vestigingen in Hongkon Sydney, Bali, Nieuw zeeland en Melbourne. Wij zijn verantwoordelijk voor heel West-Australie (WA) en South- Australia. Heb 2 fijne collega’s, maar het is wel hard werken, en best ingewikkeld maar relaxed sfeertje en gewoon dikke prima allemaal. Het bedrijf heet Helping Hand Group en distributeerd items en faciliteert sommige charity events in WA. ( promovideo HHG https://www.youtube.com/watch?v=WwG8neLgh6E&feature=youtu.be ) De items zijn voornamelijk film muziek en sport memorabilia. Zo staat hierop het kantoor bijvoorbeeld gesigneerde tennisrackets van nadal, federeren , djokovitch, schoenen van Messi, gitaar van, jawel, micheal bublee, elvis Costello en voor de ‘ beliebers’ onder ons gesigneerde foto’s en gitaar. Maar over het algemeen real cool stuff beginnend bij 250 tot oplopend 50.000 AUD. We hebben ook een nieuwe office watercooler... i know, its pretty cool....

Van het weekend mag ik al meehelpen op een grote veiling in een casino in de buurt. 600 man 100 items etc. Daarbij krijg je best aardige vergoeding van 150 AUD per avond. Wat overiges goed te gebruiken is, aangezien ik ongeveer 20 euro per dag uitgeef aan voedsel. Het is hard werken, de wekker gaat om 7:00 AM en ben pas rond 8:00 PM thuis van stage en gym, dan nog koken, afwas, etc. Maar lange dagen voelen nu nog kort.

1e surfles gehad. Ofja, surfen. Leek meer op les 1: duiken voor dummies. Golven waren best hoog op Leighton beach dus is me letterlijk 1 keer gelukt een paar meter op me bord te blijven staan. Maar staan nog 4 lessen gepland, dus moet wel gaan lukken. Paar keer de stad ingeweest en Perth ontdenkt. Mooie, en vooral schone stad wel. Blijkt dat Perth een van de duurste steden van Australie is. Welvaart is ook wel te zien aan de mega grote gebouwen, en hoeveel er aangebouwd wordt. Er Is altijd leven en mensen zijn extreem aardig. Alleen terrassen moet je wel iets anders aanpakken, sinds 1 biertje 11 AUD is.

T begint echt een beetje everyday life te worden hier, only much less boring. Zitten leuke dingen aan te komen, weer wordt beter, leer mensen kennen, en begin ook steeds meer te snappen waar ik mee bezig ben op stage. Ik leef nu in ieder geval echt na die reis toe de 22ste, counting the days:D

• 04 September 2014 - 20:52

Mirjan:

Sja... Ik snap wel dat je niet meer een paar uurtjes bij ons wilde komen werken.... Leuk man!! Zo even het promofilmpje bekijken of er wat leuks voor me bijzit ;-)
    HAVE FUN!!!

• 06 September 2014 - 17:49

Pa En Ma:

Nu je mede bewoners ook wat "losser" zal het straks voor hen wel tegenvallen als je daar weggaat.
    Leuke blog. Het is fijn voor ons om telkens weer wat te lezen en te horen van je. gr Pa en Ma

• 17 September 2014 - 21:02

Tante Marian:

Leuk bericht niels, klinkt al veel beter, ben blij dat je ingeburgerd begin te raken! Mis m, n lange neef wel , n beetje. Neem er , n lekker neutje op de 22e. PROFICIAT alvast!!!