Dark side up - Reisverslag uit Perth, Australië van Niels Weerdenburg - WaarBenJij.nu Dark side up - Reisverslag uit Perth, Australië van Niels Weerdenburg - WaarBenJij.nu

Dark side up

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

28 Augustus 2014 | Australië, Perth

Zo,eerste paar dagen zitten erop. Moet zeggen dat ze heel anders verlopen waren dan van te voren verwacht. Ik zag mezelf al helemaal staan op het strand; 25 graden, strakblauw, kangaroos, kaola’s, backpackers, nieuwe mensen, feesten, stad in alles. Maar things just turned out way differently.

Ik woon in Bentley, een beetje de achterbuurt van Perth. Al ziet het eruit als zonnendeal, except for the flodders dan. Aziaten en andere culturen zover t oog reikt, behalve de Aborigonals of Nederlanders natuurlijk. S ’avonds is er altijd wel leven in het huis. Leer iedereen steeds beter kennen en kan met iedereen goed opschieten. Alex, de local, is ook best fanatiek met sporten en we zijn tot nu toe elke ochtend samen gaan trainen in een zwaar vette Gym op de Curtin University . Maar hij, en alle andere huisgenoten hebben absurd lange dagen daar dus die zijn overdag allemaal van huis. Het is hun laatste drukkere periode, sinds kerstvakantie hier tevens ook zomervakantie is. Na het sporten had hij dus class en moest ik naar huis, ALLEEN (half uur lopen.) Wat hoort er niet in het rijtje thuis : “richtingsgevoel – Niels – verdwalen”?


Precies, meteen op de campus al verdwaald. Dat was nog wel leuk, over heel de campus gedwaald, nog met een paar wildvreemde studenten gegeten in de schoolkantine. Maar daarna toch verder, geen idee waar ik heen moest om thuis te komen. Mooie van Australië is wel dat je bijna iedereen aan kan spreken en ze echt absurd goed proberen te helpen. Zo aardig dat je denkt dat er iets achter zit. Een meisje dat me hielp, smste later zelfs of ik nog goed aangekomen was. Er zijn plekken waar dat wel anders is, ik verwijs naar ‘het tomaatje/zigeuner incident’ Sunny Beach, Bulgarije 2012. Uiteindelijk zit ik dus in de goede bus en herhaalde ik autistisch de busstop in me hoofd zodat ik er zeker van was bij de juiste halte uit te stappen! Problem is, nergens in die hele vervloekte bus staat ook maar iets van welke halte je bent. Zelfs de buschauffeur heeft zoveel stops dat hij geen idee welke welke is. Iedereen gebruikt Google maps daar, maarja zonder internet…. Dus toen me instinct vertelde dat ik er ongeveer was, ben ik uitgestapt. Ik zat er iets vandaan………… ongeveer 10 km


Dat zijn gewoon de nare momenten dat je helemaal alleen bent, was ook best uitgestorven gebied. Uitgeput en verslagen kom je dan 2 uur later thuis en wil je dan eigenlijk niet meer weg, maar gewoon op je kamertje zitten en wachten tot je huisgenoten thuiskomen. Maar goed, ik moest naar de bank om daar een rekening te openen. Dus weer op pad, meteen meisje aangesproken in bus om nóg een keer te verdwalen te voorkomen. Zei netjes helpen, maar traag internet, waarvan het gevolg was dat ik weer 3 haltes te ver was uitgestapt. Snel teruglopen, denk je mooi op tijd te zijn, sluit die *** bank om 4PM in plaats van 5. Toen maar eten gekocht in supermarkt in de buurt. Grote hoeveelheden, want dat is nog te betalen. Dan denk je dat terug met de bus niet moeilijk kan zijn. Gewoon zelfde buslijn andere kant van straat. HAHA , is niet! Schijnt vanaf een bepaald tijdstip een andere lijn te rijden. Kom weer helemaal verkeerd uit. Je herkent ook niks daar, all looks the same. En dan loop je daar met je zak rijst van 10kg en 10kg kip in de brandende zon. Me slippers gingen onderweg ook kapot, dus op blote voet verder #3ewereldland. Het enige dat nog ontbrak was een kruik met water op me hoofd. Als je dan thuis bent, en mensen van thuis spreekt (wat trouwens wel echt extra fijn is op zulke dagen) voel je je gewoon rot.



Vandaag was gelukkig al een stuk beter, ik heb bijna me bankrekening zover, ik heb een nieuw aus nummer voor hier met internet en GOOGLE MAPS, en heb een toeristenbureau opgezocht in het centrum. Die hebben echt absurd vette dingen. Echt precies wat ik zoek! Dit had ik eigenlijk van te voren wat beter uit moeten zoeken, zodat je meteen wat mensen om je heen hebt en wat van het land ziet. Ook zitten de meeste internationals en backpackers bij Northern Bridge, ongeveer 25 km van mij vandaan. Maar goed, super blij dat ik het heb gevonden anyways. Het zijn 4 of 9 dagen-adventure-reizen. Je trekt rond met een groep van 12 jongeren, je gaat zwemmen, duiken, abseilen, offroad biking, sandsurfing, camping uit eten, dolfijnen zwemmen, apen, kangoeroes, koala’s. ALLES wat ik eigenlijk wou doen, IS er wel gewoon. Met een foldertje onder me arm, en een big smile weer terug naar huis. Morgen naar me stage om beter kennis te maken en te passen wanneer ik die reis maken kan. Maar dat die komen gaat is een feit!
Hoe rot ik me gister voelde, hoe opgewonden ik nu ben. Weekend ziet er rooskleurig uit, er is een Dutchclub waar ik voor uitgenodigd ben. Zaterdag heb ik met locals afgesproken via vrienden van vrienden (thanks jorris) ,leer ik de huisgenoten ‘Kingzen” , gaan we de stad in en heb ik me eerste surflessen. Vanavond met paar huisgenoten film gekeken en pizza gegeten.


Ergens vindt ik het wel mooi dat ik zo in het diepe wordt gegooid, even niemand heb, in een afgelegene gebied woon en alles zelf moet doen. Iets simpels, als je bankrekening open, of een telefoonabonnement afsluiten is opeens bevredigend. Verdwalen, je rot voelen, en veel moeten missen. It’s part of the process, en ik leer er nu al ontzettend veel van. Ik denk dat je de mooiere momenten ook beter herkend, als je de slechtere hebt gekend.
Hulde aan iedereen die het hele verhaal heeft gelezen. Ik was waarschijnlijk na 2 min afgehaakt.
I’m gonna hit the sack, oftewel: OETMON

  • 28 Augustus 2014 - 20:49

    Anja:

    Hallo Niels leuk om je zo te volgen, ik zag t al helemaal voor me, succes

  • 28 Augustus 2014 - 21:22

    Saskia :

    Hee Niels!!
    Hahah.. ik zit met een big smile je verslagje te lezen! Super leuk om je verhalen te horen en stiekem ook wel een beetje herkenbaar (zoals we je kennen haha:) )
    Geniet ervan!!

    X

  • 28 Augustus 2014 - 21:22

    Saskia :

    Hee Niels!!
    Hahah.. ik zit met een big smile je verslagje te lezen! Super leuk om je verhalen te horen en stiekem ook wel een beetje herkenbaar (zoals we je kennen haha:) )
    Geniet ervan!!

    X

  • 28 Augustus 2014 - 23:57

    Mirjan:

    Niels! Het eerste wat ik dacht: dit is echt Niels... Vooral op die ene slipper, haha!! Leuk, ik blijf je volgen :-)

  • 29 Augustus 2014 - 08:44

    Toon Janssen:

    Leuk om jouw belevenissen zo te volgen. Tja soms zit het mee en soms duidelijk niet... Mooie ervaringen. Geniet ervan en zet in die donkere momenten maar een mooi muziekje op!! We gaan jouw verhalen zeker volgen.

  • 29 Augustus 2014 - 08:44

    Toon Janssen:

    Leuk om jouw belevenissen zo te volgen. Tja soms zit het mee en soms duidelijk niet... Mooie ervaringen. Geniet ervan en zet in die donkere momenten maar een mooi muziekje op!! We gaan jouw verhalen zeker volgen.

  • 29 Augustus 2014 - 12:52

    Marian Jonas:

    Leuk niels al die belevenissen. Nee jij komt er wel, achter de wolken schijnt de zon moet je maar denken! Doe ik ook! Succes met je inleving op australische grond!

  • 29 Augustus 2014 - 18:36

    Don Danbury:

    Hi niels,

    You are a boss, i loved the story. I always wonderd when it happend. You leaving Wamel for the first time and not have you best mate around to make the same stupid mistakes over and over again (you guys had fun though). Lucky for your best mate his name is similar to TOMTOM. I see you train, you are a "binky" right? Dont forget to make a picture before and after your trip. Because a person with a big ego #yourbestmate wants to see some progress! Maby he thinks you cant do it, i think you will. Otherwise there is always dikkiecamp in Melbourn ;) I loved the part of the "meisjes" you had spoken with. Your so positive! unfortunately they were dudes. HAAAA. Rock on bro, i will say hi to samantha for you.

    Love and kisses Don.

    Ps: you write just the way you talk. i like that kind of writing.
    Pps: dont do evial stuff
    Ppps: Eddie is touching me, i dont like that.
    Pppps: We are fucking sick bosses!
    Ppppps: You know what to do when you see a girl for your best mate ;)

  • 29 Augustus 2014 - 21:05

    Fam. Van Weerdenburg:

    Hoi Niels, erg leuk om je reisverslag te lezen en we herkennen er sommige dingen in. Veel succes met je stage en haal er uit wat er in zit. Groetjes uit puifland.

  • 03 September 2014 - 14:19

    Patricia:

    Het Niels!!

    Super gaaf je verslag! Wat n verhaal! Mooi hoor moest heel erg lachen om die laatste zin, ik was allang afgehaakt met lezen haha! Nou ik niet super leuk hoe je schrijft! En echt respect dat je dit doet! Zo in je eentje vanaf Wamel naar Australië super knap! Je gaat heel veel leren en mooie dingen beleven dat weet ik zeker! Geniet ervan! Maar kijk ook uit zorg goed voor jezelf! Ennnnn hou wat geld over voor n mooie skydive he?! Liefs patricia en n high five van Mylan ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

under construction

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 6088

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Australia

Landen bezocht: